Puzzle obserwacyjne- nie zwykła układanka

Dlaczego w tytule napisałam, że jest to nie zwykła układanka ? Przecież łączy się je na zasadzie puzzli- dopasowujesz, łączysz, tworzysz całość. A jednak jest coś, co je odróżnia od innych i przeczytacie o tym we wpisie..

Swoją drogą nie znam dziecka, które w wieku 3-4 lat nie układałoby puzzli choćby raz w życiu. Nie którzy pokochają je od pierwszego wejrzenia- inni znienawidzą z powodu braku cierpliwości. To absolutna klasyka dziecięcej zabawy i ogromna frajda, gdy uda się złożyć je w całość.




W układankach tego typu moje najmłodsze dziecko jest mistrzem. Myślę, jak na swój opóźniony rozwój ( przypominam jest na poziomie 3 latka mając 4), problemy z motoryką małą i koordynacją wzrokowo ruchową- tą czynność wykonuje wyśmienicie. Bije na głowę mojego starszego syna i zdecydowanie szybciej układa puzzle choćby 60 i 100 elementowe. Był czas, że zabroniłam mu puzzli gdyż całkowicie na ich punkcie " sfisiował ". Poza tą zabawką jeśli można tak nazwać nie widział innej i za poradą psychologa postanowiliśmy przerwać tą drogę rozwoju na jakiś czas. 



Obecnie, po 3 msc przerwy wracamy i to z czymś, co uwaga... sprawiało mu odrobinę problemów... PUZZLE OBSERWACYJNE od Kapitana nauki to coś więcej niż tylko układanka. Dzięki zawartościom tych pudełek :

1. Uczymy się nowych słów- w przypadku naszych poznajemy zwierzęta, których do tej pory Staś nie znał i części domu, o których nie koniecznie miał pojęcie bo u nas ich np nie ma. Nie oszukujmy się mieszkając np w bloku czy małym domu nie mamy 10 pomieszczeń, nie każdy ma w domu schody, garderobę czy spiżarnię prawda?

2. Ćwiczymy spostrzegawczość. O ! Na około czyli w ramce puzzli znajdziecie przedmioty, rzeczy, osoby, które trzeba wyszukać na całym obrazku. Zdarza się, że elementy są te nieźle ukryte i maluch faktycznie musi nieźle wytężyć swój wzrok.

3. Układając puzzle wspieramy obie półkule mózgowe- tu kształtuje się zarówno logiczne myślenie jak i kreatywność i twórczość dziecka. 

4. Puzzle to również kształtowanie wrażliwości estetycznej i wspomaganie swobodnej wymowy na temat danego obrazka. 

5. Przy tego typu układankach świetnie można popracować nad motoryką małą . Cóż to takiego ? To praca małymi rączkami, obracanie elementów, przykładanie jednego do drugiego itp., które w późniejszych latach bardzo przyczyniają się do nauki pisania i rysowania. 





Puzzle wykonano w całości w Polsce, z najwyższej jakości materiałów.  Poręczne opakowanie znakomicie prezentuje się na półce i gwarantuje, że układanka nie zdekompletuje się w trakcie zabawy. Do współpracy  przy tworzeniu puzzli zaproszono najlepszych polskich ilustratorów. 

To tylko kilka punktów, które przemawiają za tym by zachęcać dziecko do zasiadania i tworzenia obrazków z wyciętych już elementów. Dlaczego zatem sama zabrałam je dziecku gdy mają tyle walorów ? Wszystko w nadmiarze szkodzi i wszystko trzeba w życiu odpowiednio wyważyć. Układanki, które Wam tu pokazuję różnią się od innych choćby tym, że można je również użyć do terapii, zabawy w wyszukiwanie i nie nudzą po pierwszym ułożeniu. Dodatkowo te, wydawnictwo Edgard ma w swoich zbiorach kilka tytułów do wyboru a ilość elementów idealnie dobrana jest do wieku dzieci. 





Seria Puzzli Kapitana Nauki otrzymała wyróżnienie w konkursie Zabawka Roku 2018 w kategorii Puzzle i układanki.
 PUZZLE OBSERWACYJNE W DOMU 4+ --> klik
 PUZZLE OBSERWACYJNE W LESIE 4+ --> klik

5 komentarzy:

Copyright © 2016 SchwytaneChwile , Blogger