Ćwiczymy wyobraźnię, rozwijamy umysł

Na półce między książkami a grami u Franka w pokoju zawitało kilka nowych pozycji. Ćwiczenia umysłowe, kreatywne, rozwijające wyobraźnie od zawsze były dla nas bardzo ważne.  KonferencjeLogopedyczne - to dzięki nim mamy możliwość nauki poprzez zabawę :) Większość można użytkować z dziećmi od 2,5 roku życia. W każdym kartoniku znajduje się instrukcja z propozycjami zabaw i kolorowe karty.

Co najważniejsze, zabawy te, kształtują również rozwój mowy.












Zabawę zaczeliśmy od pozycji "Czytanie symultaniczne- wyrażenia dźwiękonaśladowcze część 1". Mojego niespełna 3 latka bardzo zainteresowały obrazki zwierząt. Zabawa polegała na tym, że ja czytałam, Franio powtarzał- udawał odgłosy zwierząt mówił ich nazwę i dopasowywał. Wydaję mi się, że tu udział mogą bez problemu brać dzieci w wieku od 1,5 roku wzwyż.

Opis:
  Wyrażenia dźwiękonaśladowcze są to pierwsze słowa dziecka, które powiązane są z  określonym znaczeniem. Pełnią one bardzo ważną rolę w rozwoju mowy .   Prawidłowe dobranie wyrażeń, podanie ich po odczytaniu przez dorosłego, czy wreszcie samodzielne ich odczytanie budują w dziecku poczucie własnej wartości, wiarę w swoje możliwości i oswajają z językiem pisanym.
  Ponieważ wyrażenia dźwiękonaśladowcze przetwarzane są w strukturach  prawej półkuli mózgu nawet małe dzieci szybko osiągają sukces, który jest ważnym elementem kształtowania obrazu samego siebie.
  Zabawa  wyrażeniami powinna przebiegać zgodnie z trzema etapami uczenia się:
- przez naśladownictwo (powtarzanie),
- współdziałanie (rozumienie, podawanie odczytanego przez dorosłego odpowiedniego wyrażenia),
- instrukcję (samodzielne czytanie).





Drugą zabawą były SEKWENCJE

Opis:
Zestaw zawiera 80 kartoników. Dziesięć wzorów po osiem sztuk. Cztery obrazki (koń, świnka, kura i krowa) stanowią materiał tematyczny. Pięć pozostałych (słońce, księżyc, kwadrat oraz kropki w trzech wielkościach) to materiał atematyczny (symboliczny). 
Sekwencja jest ciągiem znaków (symboli), stanowiącym uporządkowaną według określonej reguły strukturę. W sekwencji struktury (dwu-, trzy-, czteroelementowe) powtarzają się. Miejsce kolejnego znaku w sekwencji wynika z przyjętej arbitralnie reguły. Definicja sekwencji odzwierciedla porządek znaków językowych – mówionych i pisanych, dlatego tak ważne w procesie terapii wszystkich dzieci są ćwiczenia porządkowania.

Początkowo ja układałam wzór, Franio powtarzał. Później zamieniliśmy się rolami a na końcu mój maluch sam układał dwie identyczne sekwencje.






Już wcześniej zakupiliśmy coś dla Stasia. Karty do stymulacji wzroku od 1 miesiąca życia.Bardzo pomogły nam przy ćwiczeniach rozbieganego wzroku. Dość długo maluch nie potrafił się skupić na danym obrazie, obiekcie czy osobie. Kilka dni z kartami i wszystko wróciło do normy.


Zapraszamy do zapoznania się z ofertą http://www.centrummetodykrakowskiej.pl./7,oferta,promocje.htm

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 SchwytaneChwile , Blogger